La ciutat de Santa Coloma de Cervelló, que es troba a Catalunya, actualment hi habiten 7086 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una sorprenent suport a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Tantmateix, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Coloma de Cervelló
Legalment, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , apunta amb tota claredat allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Desgrat de, quan si es necessiten aquests suports, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Coloma de Cervelló
Tot i que una gestoria per sistema també assesora, cal ressaltar una sèrie de característiques. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada solament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per llistar una mica més les diferències, cal dir que la funció important d’una assessoria resideix a avisar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques fonamentals són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, regularment els assessors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment informats els seus protegits de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació principals, s’exigeix ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de aprovar les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En referència a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de advertir ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de notar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos complementaris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem tractat abans. Però, com també hem tractat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’acte en contacte amb un advocat o un notari.