Gestoria en Santa Coloma de Farners

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Santa Coloma de Farners, que està a Catalunya, segons els cens compta amb 11739 habitants.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria serveix per proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Son, d’aquesta manera, una genial cobertura a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Igualment, faenegen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Coloma de Farners

Segons la llei, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’uns honoraris. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demani una tècnica jurídica. Això no obstant, en el moment que si són necessaris aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de ser necessari. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Coloma de Farners

Encara que una gestoria normalment també assisteix, cal posar importància una sèrie de diferències. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada només dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

I, per llistar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció primera d’una assessoria resideix a presentar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les especialitats crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, com a regla general els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus usuaris de les darreres notícies.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits determinant, es sol·licita ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. D’aquesta manera, s’han de passar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Respecte a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de advertir seguidament al Col·legi Professional oportú. A més, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del despatx, ho hauria de avisar al Col·legi. Per això, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos suplementaris de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les normes que hem ressenyat al principi. Tot i així, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una reforç puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.