La ciutat de Santa Coloma de Gramenet, que es troba a Catalunya, ara mateix hi viuen 119717 residents.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per facilitar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar liderada per un gestor col·legiat. Suposen, així doncs, una meravellosa reforç a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, treballen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Coloma de Gramenet
Legalment, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , apunta amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que calgui una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si requereixen aquests suports, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Coloma de Gramenet
Encara que una gestoria habitualment a més fa d’assessorament, cal especificar una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria consisteix a aconsellar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les especialitats principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, en general els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora informats els seus representats de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació principals, cal ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de passar les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de canviar de domicili social, s’ha de comunicar a tot córrer al Col·legi Professional associat. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de constar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han desgranat al principi. Tanmateix, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.