La ciutat de Santa Cristina d’Aro, situada a Catalunya, segons el darrer cens compta amb 5089 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de portar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Aleshores, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Suposen, tantmateix, una increïble sosteniment a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Per tant, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Cristina d’Aro
Oficialment, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles comandes que demandi una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si es necessiten aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden convidar en cas de necessitar-ho. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Cristina d’Aro
Tot i que una gestoria regularment a més assesora, cal posar l’accent una sèrie de particularitats. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per explorar una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria resideix a recomanar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment al dia els seus clients de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència crucial, es sol·licita ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de excedir les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Quant a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de comunicar ràpidament al Col·legi Professional oportú. A més, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de constar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos afegits de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han tractat a l’article. Nogensmenys, com també hem ressenyat, en cas de comptar amb una aportació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.