Gestoria en Santa Eulàlia de Ronçana

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Santa Eulàlia de Ronçana, que es troba a Catalunya, ara mateix té 5814 residents.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria assisteix a aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar gestionada per un gestor col·legiat. Son, per això, una formidable acompanyament a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Igualment, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Eulàlia de Ronçana

Legalment, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , detalla amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que calgui una tècnica jurídica. Si bé, en el moment que si es necessiten aquests serveis, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden convidar en cas de ser necessari. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Eulàlia de Ronçana

Tot i que una gestoria normalment també col·labora, cal recalcar una sèrie de trets. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

A més, per explorar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria rau a assessorar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. Aleshores, com a regla general els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment informats els seus clients de les darreres informacions.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència determinant, cal ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de excedir les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Amb relació a a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de advertir de pressa al Col·legi Professional associat. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió fora de del local, ho hauria de notificar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos addicionals de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En veritat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han ressenyat amunt. Nogensmenys, com també hem assenyalat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.