La ciutat de Santa Margarida i els Monjos, ubicada a Catalunya, oficialment té 7503 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una sensacional ajut a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Així, actuen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Santa Margarida i els Monjos
De forma oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tota claredat allò que són els gestors. És d’un professional encomanat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Malgrat això, en el moment que si són necessaris aquests serveis, els gestors col·laboren amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden convidar en cas de necessitar-ho. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Santa Margarida i els Monjos
Encara que una gestoria normalment també ajuda, cal ressaltar una sèrie de trets. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció crucial d’una assessoria és a exhortar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les especialitats principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut tothora informats els seus protegits de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència crucial, es sol·licita ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de passar les proves corresponents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de avisar de seguida al Col·legi Professional que toqui. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Així que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos complementaris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les normes que s’han enunciat a l’article. Això no obstant, com també hem descrit, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.