La ciutat de Sentmenat, emplaçada a Catalunya, agafant el cens compta amb 7633 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així que, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar dirigida per un gestor col·legiat. Son, tantmateix, una brutal acompanyament a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. D’aquesta manera, treballen amb particulars que necessitin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sentmenat
De manera oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formalitza amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional comanda de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Hi estan llevades de la seva competència, totes aquelles accions que necessitin una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sentmenat
Tot i que una gestoria en general també fa d’assessorament, cal destacar una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per conèixer una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria rau a proposar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les àrees principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus representats (mitjançant de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense cessar informats els seus clients de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits bàsic, s’impossa ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de excedir les proves necessàries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En referència a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de declarar corrents al Col·legi Professional associat. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de comunicar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos conjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Sí, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han desgranat amb antelació. Però, com també hem indicat, en cas de comptar amb una ajuda puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.