La ciutat de Sóller, ubicada a Illes Balears, segons les nostres dades hi resideixen 13942 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Son, així que, una formidable contribució a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per això, treballen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sóller
A partir de la llei, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , especifica amb tot detall allò que són els gestors. Es tracta d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Hi estan llevades de la seva competència, totes aquelles comandes que calgui una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si requereixen aquests reforços, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden sol·licitar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sóller
Encara que una gestoria per sistema a més fa d’assessorament, cal recalcar una sèrie de trets. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per saber una mica més les coses diferents, cal dir que la funció important d’una assessoria resideix a proposar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, normalment els assessors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut a tot hora informats els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem abans, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència crucial, es necessari ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de superar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de advertir de pressa al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de del local, ho hauria de constar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden disposar despatxos adjunts de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que hem descrit a l’article. Tanmateix, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a continuació en contacte amb un advocat o un notari.