La ciutat de Son Servera, que es troba a Illes Balears, ara mateix hi viuen 12215 veïns i veïnes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a donar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Igualment, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar governada per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una excel·lent suport a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Així doncs, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Son Servera
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , defineix amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encomanat de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles iniciatives que necessitin una tècnica jurídica. Tot i què, en el moment que si es necessiten aquests serveis, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de necessitat. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Son Servera
Encara que una gestoria com a regla general a més fa d’assessorament, cal realçar una sèrie de particularitats. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria encarregada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de freelance (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per conèixer una mica més les diferències, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria resideix a presentar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les disciplines importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus protegits (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment informats els seus clients de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits principals, es requereix ser espanyol o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així que, s’han de passar les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Respecte a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de apuntar a l’acte al Col·legi Professional corresponent. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a fora de la seu, ho hauria de avisar al Col·legi. Consegüentment, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden disposar despatxos adjunts de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
De fet, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem assenyalat amunt. Però, com també hem enunciat, en cas de comptar amb una acompanyament puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran ràpidament en contacte amb un advocat o un notari.