La ciutat de Sort, ubicada a Catalunya, segons el darrer cens hi viuen 2164 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Suposen, així, una brutal reforç a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Així, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Sort
Legalment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , matisa amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden llevades de la seva competència, totes aquelles accions que necessitin una tècnica jurídica. Això no obstant, quan si requereixen aquests reforços, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden demanar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, sense anar més lluny, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Sort
Tot i que una gestoria ordinàriament també col·labora, cal insistir una sèrie de particularitats. A mode d’exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per conèixer una mica més les diferències, cal dir que la funció crucial d’una assessoria rau a avisar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les especialitats sobresortints són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, normalment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut de continu informats els seus representats de les darreres novetats.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència cabdal, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de superar les proves obligatòries indicades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes obligatòries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de declarar seguidament al Col·legi Professional oportú. També, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de comunicar al Col·legi. Per això, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos addicionals de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Efectivament, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han enumerat a l’article. No obstant això, com també hem indicat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a l’instant en contacte amb un advocat o un notari.