La ciutat de Torelló, que està a Catalunya, agafant el cens hi resideixen 13808 persones.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria té la missió de aportar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, així, una gran suport a petites i mitjanes empreses, així com a freelance sense treballadors a càrrec. Per tant, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Torelló
Oficialment, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formalitza amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional comanda de tramitar amb l’Administració, a canvi d’un pagament. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demandi una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si requereixen aquests reforços, els gestors fan equip amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden impetrar en cas de ser necessari. Això és així, principalment en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Torelló
Tot i que una gestoria normalment també fa costat, cal posar en relleu una sèrie de diferències. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
A més, per tenir al cap una mica més les coses diferents, cal dir que la funció crucial d’una assessoria resideix a assessorar les millors opcions als clients en una matèria concreta. Les àrees més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Tantmateix, usualment els assessors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus clients (a través de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat moltes vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre informats els seus clients de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicàvem abans, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits cabdal, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més curiós) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de guanyar les proves obligatòries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, fer pagament les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Si bé es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de manifestar immediatament al Col·legi Professional oportú. També, si es realitzés qualsevol gestió fora de del despatx, ho hauria de fer arribar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos complementaris de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Sí, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que s’han descrit més amunt. Això no obstant, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran seguidament en contacte amb un advocat o un notari.