La ciutat de Torrefarrera, emplaçada a Catalunya, segons les nostres dades hi viuen 4630 individus.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria contribueix a administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Tantmateix, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Son, aleshores, una sensacional contribució a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. D’aquesta manera, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Torrefarrera
De manera oficial, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , formula amb tot detall allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan excloses de la seva competència, totes aquelles iniciatives que demani una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si requereixen aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de ser necessari. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Torrefarrera
Encara que una gestoria habitualment també fa costat, cal remarcar una sèrie de trets. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per part seva, la gestoria com a tal estaria encarregada tan sols dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per descobrir una mica més les coses diferents, cal dir que la funció superior d’una assessoria radica a avisar les millors opcions als usuaris en un tema concret. Les carpetes més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, regularment els gestors solen mantenir una comunicació continuada amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut contínuament informats els seus representats de les darreres informacions.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, s’exigeix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de excedir les proves necessàries marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
En relació amb a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar altrament amb una seu física. En cas de alteració de domicili social, s’ha de manifestar seguidament al Col·legi Professional associat. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Així, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden obrir despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Sí, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han tractat al principi. No obstant això, com també hem enumerat, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran corrents en contacte amb un advocat o un notari.