Gestoria en Tremp

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Tremp, situada a Catalunya, segons el darrer cens té 5639 residents.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria assisteix a proporcionar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per això, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regida per un gestor col·legiat. Suposen, així que, una indiscreptible sosteniment a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Tantmateix, treballen amb particulars que requereixin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.

Què és una gestoria i com trobar-la en Tremp

De forma oficial, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , precisa amb tota claredat allò que és un gestor. És d’un professional encomanat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’unes dietes. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que calgui una tècnica jurídica. Malgrat això, quan si són necessaris aquests reforços, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden derivar en cas de necessitar-ho. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En recapitulació, un gestor el que farà per nosaltres serà, a mode d’exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o omplir el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Tremp

Encara que una gestoria usualment també fa d’assessorament, cal formular una sèrie de trets. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada de forma exclusiva dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de professionals i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).

A més, per llistar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció rellevant d’una assessoria rau a avisar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les disciplines crucials són la fiscal, la laboral i la comptable. Així doncs, en general els assessors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus clients (mitjançant de correus electrònics o telèfon) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat la majoria de vegades amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sempre al dia els seus representats de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a requisits principals, s’impossa ser espanyol o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per això, s’han de excedir les proves pertinents marcades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, pagar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Referent a les seves responsabilitats professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar d’igual manera amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar immediatament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de comunicar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, tot i què es poden tenir despatxos complementaris de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En realitat, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les obligacions que s’han enunciat més amunt. Amb tot i això, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una implicació puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran al moment en contacte amb un advocat o un notari.