Gestoria en Vilafranca del Penedès

Si teniu una gestoria i voleu sortir al nostre web

Voleu sortir al nostre web

La ciutat de Vilafranca del Penedès, que està a Catalunya, segons el darrer cens té 38425 veïns i veïnes.

LA TEVA GESTORIA

Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.

Laboral – Fiscal – Jurídica

Una gestoria contribueix a administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar capitanejada per un gestor col·legiat. Suposen, aleshores, una increïble ajuda a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Per tant, faenegen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.

Què és una gestoria i com trobar-la en Vilafranca del Penedès

A partir de la llei, a l’article número 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , precisa amb tot detall allò que són els gestors. És d’un professional encarregat de presentar tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Queden fora de la seva competència, totes aquelles accions que calgui una tècnica jurídica. Si bé, quan si es necessiten aquests suports, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden reclamar en cas de necessitat. Això és així, la majoria de vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .

En conclusió, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els autònoms, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.

Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Vilafranca del Penedès

Encara que una gestoria en general a més col·labora, cal especificar una sèrie de especialitats. En aquest sentit, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de l’orientació fiscal i laboral. Per la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada exclusivament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).

I, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció sobresortint d’una assessoria consisteix a orientar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les àrees importants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, habitualment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus usuaris (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense cessar al dia els seus usuaris de les darreres novetats.

Requisits per actuar com a gestor administratiu

Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha d’estar inscrit al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, cal ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Tantmateix, s’han de passar les proves necessàries plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.

Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Això no obstant es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar indistintament amb una seu física. En cas de canvi de domicili social, s’ha de manifestar ràpidament al Col·legi Professional corresponent. Així mateix, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del despatx, ho hauria de notificar al Col·legi. De manera que, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos adjunts de gestors associats.

Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics

En realitat, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem enumerat al principi. Tanmateix, com també hem descrit, en cas de comptar amb una contribució puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran immediatament en contacte amb un advocat o un notari.