La ciutat de Vilanova del Camí, emplaçada a Catalunya, oficialment hi resideixen 12649 individus.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria serveix per administrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Per tant, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar encapçalada per un gestor col·legiat. Son, tantmateix, una notable assistència a petites i mitjanes empreses, així com a autònoms sense treballadors a càrrec. Tantmateix, actuen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tràmit administratiu.
Què és una gestoria i com trobar-la en Vilanova del Camí
Segons l’ordenament vigent, a l’article 1 de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , apunta amb tot detall allò que és un gestor. És d’un professional encarregat de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un estipendi. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles comandes que demandi una tècnica jurídica. Tot i això, quan si es necessiten aquests serveis, els gestors treballen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden requerir en cas de necessitat. Això és així, moltes vegades en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En síntesi, un gestor el que farà per nosaltres serà, per exemple, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs de l’administració. I, pel que fa a les empreses o els freelance, s’encarregarà [igualment de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda o impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Vilanova del Camí
Encara que una gestoria en general també assesora, cal recalcar una sèrie de especialitats. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus d‟organitzacions s‟encarrega de temes fiscal i laboral. Per la seva part, la gestoria com a tal estaria apoderada tot just dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
I, per indagar una mica més les coses diferents, cal dir que la funció bàsica d’una assessoria radica a assistir les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les especialitats superiors són la fiscal, la laboral i la comptable. Així, per sistema els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus usuaris (mitjançant de correus electrònics o telèfon) referent a subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut constantment informats els seus representats de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com apuntàvem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a obligació bàsic, es sol·licita ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més bàsic) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Per tant, s’han de guanyar les proves corresponents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes corresponents i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Envers a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, Malgrat això es pot valer de personal en nòmina per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu física. En cas de modificar de domicili social, s’ha de advertir a l’acte al Col·legi Professional que toqui. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de fer arribar al Col·legi. En conseqüència, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos accessoris de gestors associats.
Convergència entre gestories, assessories i despatxos jurídics
De fet, un despatx jurídic també pot fer com a gestor, sempre que compleixi els requisits que s’han tractat amunt. Tot i així, com també hem indicat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran a tot córrer en contacte amb un advocat o un notari.