La ciutat de Vilanova i la Geltrú, ubicada a Catalunya, ara mateix té 65890 habitants.
LA TEVA GESTORIA
Aquà aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – JurÃdica
Una gestoria contribueix a proveir serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. AixÃ, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, lliurar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar administrada per un gestor col·legiat. Suposen, per tant, una majestuosa cobertura a petites i mitjanes empreses, aixà com a autònoms sense treballadors a cà rrec. Aleshores, actuen amb particulars que vulguin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Vilanova i la Geltrú
Segons l’ordenament vigent, a l’article número ú de l’Estatut Orgà nic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , precisa amb tota claredat allò que és un gestor. Es tracta d’un professional encarregat de presentar trà mits amb l’Administració, a canvi d’una retribució. Queden excloses de la seva competència, totes aquelles tasques que demandi una tècnica jurÃdica. Tot i això, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden instar en cas de ser necessari. Això és aixÃ, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En recapitulació, un gestor el que durà a terme per nosaltres serà , posem per cas, renovar el nostre permÃs de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones fÃsiques (IRPF). També ens donarà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes gestions.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Vilanova i la Geltrú
Tot i que una gestoria com a regla general a més fa costat, cal especificar una sèrie de caracterÃstiques. Per exemple, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de temes fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria apoderada tan sols dels trà mits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa de freelance i la representació legal d’autònoms (per exemple, quan es fan reclamacions mitjançant burofax).
I, per tenir al cap una mica més les coses diferents, cal dir que la funció principal d’una assessoria radica a exhortar les millors opcions als clients en un tema concret. Les carpetes més rellevants són la fiscal, la laboral i la comptable. Per això, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fluida amb els seus representats (a través de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat molts cops amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut sense parar al dia els seus usuaris de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com indicà vem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva à rea geogrà fica. Com a requisits crucial, es requereix ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència espanyola, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més elemental) un tÃtol en Econòmiques, Dret, PolÃtiques o Empresarials. Aixà que, s’han de guanyar les proves corresponents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, abonar les taxes necessà ries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
Referent a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona fÃsica, tot i què es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar igualment amb una seu fÃsica. En cas de canviar de domicili social, s’ha de comunicar de seguida al Col·legi Professional oportú. Addicionalment, si es realitzés qualsevol gestió a l’exterior de del local, ho hauria de constar al Col·legi. AixÃ, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden tenir despatxos auxiliars de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurÃdics
De fet, un despatx jurÃdic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi els requisits que hem ressenyat a l’article. Malgrat tot, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una cooperació puntual jurÃdica, els gestors/assessors ens posaran rà pidament en contacte amb un advocat o un notari.