La ciutat de Xàtiva, que es troba a Comunitat Valenciana, segons el darrer cens compta amb 29386 ànimes.
LA TEVA GESTORIA
Aquí aniria la descripció de la vostra gestoria. Amb les dades més importants que creieu que els vostres futurs possibles clients val la pena que tinguin en compte.
Laboral – Fiscal – Jurídica
Una gestoria ajuda a subministrar serveis d’administració a empreses, pimes i autònoms. Així doncs, solen encarregar-se de portar la comptabilitat, presentar els impostos o formalitzar per escrit contractes i baixes laborals. A més, per llei, tota gestoria ha d’estar regentada per un gestor col·legiat. Suposen, per això, una brutal sosteniment a petites i mitjanes empreses, així com a treballadors per compte propi sense treballadors a càrrec. Per això, treballen amb particulars que demanin els seus serveis a la declaració d’impostos o qualsevol tipus de tramitació administrativa.
Què és una gestoria i com trobar-la en Xàtiva
De forma oficial, a l’article número ú de l’Estatut Orgànic, segons el Decret 424/1963 de l’1 de març , concreta amb tota claredat allò que és un gestor. És d’un professional comanda de fer tràmits amb l’Administració, a canvi d’un jornal. Hi estan fora de la seva competència, totes aquelles tasques que demani una tècnica jurídica. Desgrat de, en el moment que si són necessaris aquests suports, els gestors es relacionen amb altres professionals (advocats o notaris) a qui es poden cridar en cas de necessitar-ho. Això és així, molts cops en herències, acomiadaments improcedents o reclamacions .
En resum, un gestor el que farà per nosaltres serà, posem per cas, renovar el nostre permís de conduir, tramitar una llicència municipal , inscriure al Registre de la Propietat el nostre immoble o emplenar el pagament dels tributs administratius. I, pel que fa a les empreses o els professionals, s’encarregarà [d’igual manera de presentació de la declaració trimestral de l’impost sobre el valor afegit (IVA) i de la declaració anual de la renda , impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). També ens farà d’alta a la Seguretat Social i a l’impost sobre activitats econòmiques (IAE). A més d’altres moltes coses.
Diferències entre una gestoria i assessoria que has de tenir en compte al buscar gestió en Xàtiva
Encara que una gestoria regularment a més fa d’assessorament, cal posar en relleu una sèrie de característiques. En aquest cas, la part d‟assessoria d‟aquest tipus de gestories s‟encarrega de d’afers fiscal i laboral. En la seva banda, la gestoria com a tal estaria encarregada únicament dels tràmits tributaris, els laborals (l’alta i baixa de treballadors), la comptabilitat i facturació d’un negoci, la gestió d’empreses, l’alta o baixa d’autònoms i la representació legal de professionals (per exemple, quan es fan reclamacions a través de burofax).
A més, per saber una mica més les diferències, cal dir que la funció principal d’una assessoria resideix a avisar les millors opcions als usuaris en una matèria concreta. Les branques principals són la fiscal, la laboral i la comptable. Per tant, normalment els gestors solen mantenir una comunicació fixa amb els seus protegits (mitjançant de correus electrònics o trucades) sobre subvencions o ajuts. Això ha passat principalment amb la situació de pandèmia COVID-19, ja que han tingut en tot moment informats els seus clients de les darreres noves.
Requisits per actuar com a gestor administratiu
Com dèiem més amunt, el titular d’una gestoria ha de constar al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de la seva àrea geogràfica. Com a exigència bàsiques, s’impossa ser de nacionalitat espanyola o tenir la residència de l’estat espanyol, la majoria d’edat, la no inhabilitació judicial i (això potser és el més necessari) un títol en Econòmiques, Dret, Polítiques o Empresarials. Així doncs, s’han de superar les proves pertinents plantejades per l’Administració, constar a Hisenda com a “gestor administratiu”, acreditar les taxes necessàries i estar donat d’alta a la Seguretat Social com a empresari autònom.
A propòrit de a les seves obligacions professionals, el gestor ha de prestar els seus serveis com a persona física, encara que es pot valer de personal contractat per ajudar-lo. La gestoria ha de comptar de la mateixa manea amb una seu física. En cas de desplaçament de domicili social, s’ha de manifestar immediatament al Col·legi Professional associat. A més, si es realitzés qualsevol gestió fora de la seu, ho hauria de notificar al Col·legi. Per consegüent, poden comptar amb un únic despatx auxiliar, encara que es poden obrir despatxos addicionals de gestors associats.
Diferències entre gestories, assessories i despatxos jurídics
Veritablement, un despatx jurídic també pot actuar com a gestor, sempre que compleixi les exigències que hem enumerat a l’article. No obstant això, com també hem puntualitzat, en cas de comptar amb una servei puntual jurídica, els gestors/assessors ens posaran corrents en contacte amb un advocat o un notari.